ICEtijd: ontwikkelingen in communicatie en entertainment
Het gebruik van internet- en dataverbindingen ten behoeve van het verzenden en binnenhalen van digitale content, zoals muziek en films,…
De telecommunicatie- en entertainmentmarkt is nog steeds volop in beweging. Deze bewegingen worden voornamelijk gedreven door de digitalisatie van content…
Door meerdere diensten te leveren, verwachten telecom- en kabelbedrijven hun marktaandeel te kunnen vergroten. De ervaring leert echter dat de…
De mobiele-telefonie-industrie is constant in beweging. Met de toenemende marktpenetratie van mobiele toestellen die datadiensten ondersteunen, de introductie van flat…
Opbrengsten uit online digitale content laten zich moeilijk meten door het ontbreken van een fysiek product. De hoeveelheid verkochte goederen…
Muzikanten, muziekuitgevers en muziekproducenten hebben te kampen met een terugloop in inkomsten binnen de verkoop van fysieke muziek. Van 1998…
Het adverteren op websites, waarbij kliks op of impressies van een advertentie in rekening worden gebracht bij de adverteerder, is…
DRM heeft de reputatie de consument te beperken in het gebruik van digitale content. De klant downloadt content en betaalt…
Het MVNO (Mobile Virtual Network Operator)-concept is zeker geen nieuw concept, maar heeft recentelijk weer veel publiciteit gekregen door bijvoorbeeld…
Steeds meer bedrijven vervangen bestaande telefoniecentrales door Voice-over-IP (VoIP)-centrales. De vraag is niet meer of, maar vooral wanneer bedrijven de…